Eigen sportschool beginnen
Als ‘personal’ trainer is jouw doel om klanten te begeleiden bij het behalen van hen persoonlijke doelstellingen op sportgebied. Je legt hart en ziel in jouw trainingen en motiveert sporters het maximale uit zichzelf te halen. Jouw persoonlijke visie op sportgebied wil je veel breder trekken; je denk eraan om een eigen sportschool beginnen! Wat moet je doen om deze droom te verwezenlijken en je eigen gym te beginnen?
Businessplan voor jouw sportschool
Alleen de passie en liefde voor sport is niet genoeg om een eigen sportschool beginnen. Om jouw droom te realiseren moet je jouw ideeën uitwerken in een businessplan. In een business plan beschrijf je o.a. jouw missie, visie, kernwaarden, doelstellingen en jouw doelgroep.
Je wilt natuurlijk dat jouw sportschool een succes wordt. Om te zorgen dat je goed voorbereid bent is het belangrijk dat je een gedegen marktonderzoek doet. Je kijkt rond in andere fitnesscentra om te zien wat jouw toekomstige concurrenten aanbieden. Je leert van hun succes en vertaald hun mindere aspecten naar een uniek aanbod binnen jouw gym.
Naast een marktonderzoek is het belangrijk om het financiële plaatje inzichtelijk te krijgen. Dit doen je in de vorm van een financieel plan. Ook wil je zodra jouw eigen sportschool open is zo veel mogelijk sporters kennis laten maken met jouw visie op sport. Om deze reden is het belangrijk ook een marketingplan uit te werken. Waar ga je adverteren? Gebruik je bijvoorbeeld social media om jouw sportschool te promoten of ga je adverteren in lokale kranten of magazines?
Certificering
Aangezien jij een succesvolle sportschool wilt openen is het belangrijk dat zowel jij, jouw sportinstructeurs en de sportschool zelf in het bezit zijn van de juiste certificeringen. Jouw toekomstige leden vertrouwen op de kundigheid van jouw sportinstructeurs en leggen daarmee hun gezondheid in jouw handen. Het verkrijgen en behouden van vertrouwen van jouw leden zorgt ervoor dat jij een succesvolle sportschool hebt.